Thursday, November 20, 2008

AT LAST...

Alhamdulillah. Akhirnya salah satu ketakutan yang paling hebat telah aku harungi. Pergh. Lega gile. Semalam aku dapat gak lulus ujian memandu JPJ. Habis saje test tu aku nak je jerit kuat2 tapi nampak sangat macam budak kecik atau pondan-sesat-mane-ntah. So, dengan gaya macho skit aku buat macam rilek saje, walaupun dlm hati mmg berteriak riang.

Hmmm...anda semua yakni korang mungkin x nampak lagi apa yang mem-best-kan lulus ujian memandu ni sebab x nampak macam kejayaan besar pon. Tapi.....

(Cerita hari Rabu, sehari sebelum ujian)

Serius hari tu macam "Hari Berkabung" jer. Aku asyik teringat pasal ujian yg akan aku hadapi esok harinya. Aku boleh saje bawak kereta, tapi part yang aku asyik kantoi, hmm, yang part naik bukit tu. Aku pun x faham sebab ape, mungkin sebab jurulatih tu ajar cara salah kot. Last2 jurulatih lagi satu ajar baru aku dapat tangkap. 

Orang kata - makan x kenyang,tidur x lena, mandi x basah. Hmm, the first two is true, tapi mandi x basah tu serupa jugalah macam x mandi. So, yup, memang aku mase hari tu makan macam x selera langsung walaupun mak aku masak nasi briyani. Tidur pulak-pergh, gile-susah gile nak tidur. Asal nak lelap mata jer, teringat macam mane nak balance clutch and minyak,so automatically teringat plak pasal "kegagalan yang akan dihadapi". 

Betul, ni dah nampak macam laki x matang- tapi aku ader "inferiority complex" yang boleh kata amat dahsyat.

(OK, sekarang hari yang ditunggu-tunggu; hari ujian)

Pelik juga hari khamis merangkap hari ujian tu. Sebab lepas aku bangun tidur, aku punya fear tu agak kurang sikit. Tak tau kenapa. 

Aku datang ar ke Metro Driving Academy dengan rileknya naik motor capuk. Aku datang awal sikit, so memang awal2 tu x ramai orang menonjolkan batang-hidung-mereka. Yang paling 'best' aku kena buat bhgian 2 dulu, dan buat yg first skali ujian bukit. Tapi yang mula awal2 skali calon ulangan (yakni mereka yang telah menghadapi kegagalan sebelumnya, dan ingin mencoba lagi). Bile aku tengok mereka-mereka itu, aku tengok dia-orang pun boleh buat. X boleh jadi ni, x kan aku x boleh buat, ujar aku.

Nak pendekkan cerita, bile time turn aku buat bukit, aku boleh buat dengan jayanya. So, huuuuh, lega. Yang lain bagi aku agak senang, so x risau sgt. Jalanraya pun aku x risau sangat. Bila aku dah lepas je bukit, aku dah agak yakin yang aku boleh lulus ujian tu. 

Sori la sebab terbebel lebih skit. Sebenarnya agak jarang aku rase gembire macam ni. So, pengajarannye ialah jangan pikir benda bodoh selagi belum buat benda itu. Huhu.................

3 comments:

a d a m said...

haha...kalo PK melampau sgt pon tak bagus gak...baik main taram jek...pastu tawakal...ekekek...aku padahal takde lagik lesen...huhu...

HARYA said...

pergh..
hebat...
sa2 lagi rumate aku lulus..
leyh bwk aku g jln2..
haha..

aisya said...

huhu. camtu skali ke rse nk amik test driving? xP

tpi bes ar. da lpas. huhuu. sng nk kuar. xD