Wednesday, January 28, 2009

RE: BENA EXPECTORANT?


Aku merujuk kepada post yang ditulis oleh Adam di blognya bertajuk Bena Expectorant? .Yup, sebenarnya blog aku ni didasari oleh nama suatu ubat batuk. Dan ubat batuk yang Adam katakan itu, sebijik macam ubat batuk yang bagi aku ilham untuk buat title blog ni.


Gambar ni aku ambil sebelah gambar aku semasa kecil, untuk mensahih-kan yang ubat batuk tu memang betul-betul wujud di rumah aku. Rumah aku saja yang ada gambar tu.

Ingin dibetulkan bahawa aku tak meneguk ubat batuk setiap hari. Bahkan sekarang ni kalau sakit pun aku tak makan ubat langsung, kononnya untuk kuatkan imunisasi. Ubat batuk ni cuma menjadi mangsa intuisi aku dalam berkarya. 

Nitrilosides tu apa pula ya?

7 comments:

Zafree said...

Ckp aa ko minum bena expectorant utk jd genius

haha

ct.mashitah said...

significantnya ubat batuk ni kt ko.
ade sentimental value eh?? ;p

aisya said...

hihihi. knpe x brgmba dgn ubt batuk tu je?
msti lgi 'sahih' kwujudn ubt btuk tu kt umah. hihihi. :P

FaRHaN SyAHiR said...

AAH R aisya..
bley jdi model ubt batuk tros..
haha

a d a m™ said...

asal ada gambar aku time aku kecik? ker aku sorang jer nmpk gambar tuh sebeah botol ko?

kepalakotak said...

expectorant effect = mucolytic

wah..

nama blog mencerminkan engkau
jadi engkau cuba untuk menjadi ubat bagi orang lain?

van der shraaf said...

>>zafree
lor..kan aku dah ckp...aku x wat pun benda2 terkutuk ni...

>>mashi
x der pun sentimental value..as i said, ubat batuk ni jd mangsa keadaan je...

>>aisya
kalo aku masuk skali gambar, x semestinyer kat rumah aku...aku bole jer tangkap gambar ngan ubat batuk tu kat memane....

>>farhan
model? aku x der bakat la dlm hal2 model ni...muke pon x hensem

>>adam
please la adam..x usah ko nak wat spekulasi lg kt sini...hehe

>>kepala_kotak
hmm..agak benar juga..aku mmg ingin jd ubat kpd org len...ubat kpd kesusahan, ubat kpd ketidak-adilan, ubat kpd kemusykilan