Tuesday, February 17, 2009

KEGAGALAN YANG TIDAK MENGAPA


Aku sedang menikmati kegagalan. Mungkin kerana aku telah lali dengannya, ataupun hari ini mood aku agak baik, ataupun orang lain juga mengalami nasib yang sama. Yang pasti, kegagalan itu suatu lumrah yang sebenarnya patut dihargai. Aku memang sedang berkata-kata seperti seorang romantis, dan hakikatnya post ini bukanlah untuk menyedapkan hati yang sudah remuk. 

Cuma sekarang ini aku sedang mencari jalan untuk mengubah kegagalan kepada kejayaan,walaupun ianya pada masa hadapan. Tak sedih pun, tak menyesal pun. Apalah gunanya hidup kalau tak pernah maju?

2 comments:

kepalakotak said...

uh..
aku juga tidak putus asa
-lagi

-kegagalan pertama itu eksperimen, juga kedua, selagi masih bereksperimen-

heh, biar betul aku cakap ni..

NAMYZ YUSMA said...

Ade org cakap 'Jgn panggil kegagalan tue kegagalan tapi pendidikan'
sebab dengan kegagalan kite dapat tahu kelemahan diri dan mendidik kite berusaha lebih baik..
gudluck dik..