Sunday, February 22, 2009

KEMENANGAN BUKANLAH SEGALANYA

Gambar hiasan semata-mata walaupun gaya permainannya serupa dengan gaya permainan penulis

Bermain futsal dan mengalami kekalahan adalah suatu adat, kata mereka. Adat yang kadang-kala seronok juga. Walaupun kita penat dan berusaha sangat bersungguh-sungguh dalam itu, dan pada akhirnya tewas jua, kita sekurang-kurangnya ada rasa ingin memperbaiki diri. Daripada tidak bagus kepada lebih bagus.

Kami (Irshad,Syah,Niro,Farhan,Aje dan aku) telah mengalami situasi serupa. Penyertaan pasukan kami setelah memenangi kejohanan yang lepas tidak bermakna kami boleh menang. Malah kami tak meramalkan sebarang kemenangan. Nyata tekaan kami betul belaka. Kami memperolehi satu kemenangan, satu kekalahan dan satu keserian (kata dasar - seri; baru diperolehi daripada kawan-kawan kami sewaktu borak-borak kosong). Lantas kami terkandas diperingkat kumpulan. Tak tahulah kami hampa ke tidak.

Cuma aku ingin berterima kasih pada rakan-rakan kami yang secara mengejut datang memberi sokongan, walaupun mereka datang pada perlawanan ketiga (perlawanan terakhir sebelum tersingkir). Serius tak sangka. Tatkala itulah juga aku berasa semangat sedikit, walaupun tak cukup untuk memberikan kemenangan (seri sahaja pada perlawanan itu). Terus-terang aku macam berasa malu sedikit sebab menunujukkan persembahan yang tak memberangsangkan, lantas mengecewakan mereka. Maaf, kami tak cukup handal,mungkin hanya pada kali ini.

Lepas ini mahu jadi lebih baik.

(P/S : Jikalau mahu menonton gambar kami di kejohanan itu, harap bersabar sedikit. Mungkin aku tak memuat-naik di blog, sebaliknya di Buku-Muka (Facebook). Andai anda rajin, jengah-jengahlah Buku Muka aku, ya!)

11 comments:

ct.mashitah said...

hoho. tula ko, kne bawak mail baru boleh mng kot. ;p

xpe... ko mengamalkn artikel advanced compo tu, "winning isn't everything"..

suatu hari, miss zulia (lecturer cal) crite, cmane dlu die fail math (pure math kot)
then die kate lps tu die struggle, then bjaye..
lps tu seorg bdk klas aku pn bkate, "ouh.. so kena fail cal dulu la eh?" huhu.

van der shraaf said...

huhu...mcm tu ek...naseb bek aku x power cal..lps ni lame2 aku bleh ar terrer...haha

aisya said...

hahha. trigt wahie tnye tdi tym korg ckp korg draw.

"draw tu ape?"
"draw tu lukis2."

hahahaha.

nk ice cream. pnat jln jauh2. x ksian ke? :P

van der shraaf said...

huhu...

ye la...aku belanja cornetto...nk x?

ct.mashitah said...

acap menjadi seorang yg sweet + gentleman. kat aisya je la..huhu
go go acap!! XP

aisya said...

eee. mashi ni sume blog die nk kne kn aisya. hahahaha.

pkul sket mashi ni, ashraf. :P hahahaha.

van der shraaf said...

>> aisya
huhu..on da way nk pkul dier la ni...haha

ct.mashitah said...

oit dayussss!! =<
---, babab sket aisya ni. haissyyy!!

aisya said...

hehehe. mashi mlampau. x baek ckp cmtu. :P

*back up ashraf plak. hahahaha. gdik gle. trmuntah mashi. hahahaha.*

van der shraaf said...

bgos2...isya mmg kene backup aku...biar ape kate mereka...huhu

ct.mashitah said...

isy.. korg ni takya la nk manje2 kt public.
geliiiii!!!! hahahha