Wednesday, March 18, 2009

define: cute

Gambar sekadar hiasan agaknya.

"Ko nak tau x? Cute tu maksudnyer 'ugly but adorable'. Ade dalam kamus",kata seseorang.
"Eh,ye ke? X tau pulak" kata aku.

Pada masa itu aku semacam sedikit. Patutlah mereka (kebanyakannya kawan sekelas aku) memanggil aku 'cute'. Rupa-rupanya mahu mengatakan diri aku ini hodoh. Nevertheless, aku ni memang dilahirkan tak hensem. Jadi kalau tak hensem tapi elok dipandang orang (adorable) pun dah dikira bagus.

Beberapa hari selepasnya (yakni hari ini) aku melakukan kajian sedikit tentang maksud perkataan 'cute' itu. Aku tak tahulah dia benar-benar mahu tipu aku ataupun tidak tetapi inilah maksud 'cute' yang aku dapat cari di Internet:

(Merriam-Webster.com, http://www.merriam-webster.com/dictionary/cute)
1 a: clever or shrewd often in an underhanded manner b: impertinent , smart-alecky cute with me>2: attractive or pretty especially in a childish, youthful, or delicate way3: obviously straining for effect
cute·ly adverb
cute·ness noun


Apa-apa hal pun, terima kasihlah sebab memanggil aku 'cute'. Walaupun gelaran ini serupa sedikit dengan gelaran seseorang itu (nama dirahsiakan kerana takut orang itu kembang hidung), aku tak kesah. Yang penting aku bahagia. Walaupun kamu-orang benar-benar memaksudkannya.

9 comments:

ct.mashitah said...

bapak aku ckp aku tak cute. haha

aisya said...

hahaha.
klau mkna no 2 ikut dictionary dlm intrnet tu~ mksudnye aisya la kn~
hahahahhahaha.

hizamy RS said...

hizamy dlm bahase yunani bermaksud cute gak. serius. haha

van der shraaf said...

>>mashi
ala...dier gurau2 je la..bkn btol2 pon...ko ni..

>>aisya
owh..ye ke...same la kite..haha

>>hizamy
hmmm..nnti aku check kt kamus etymology..ekekek

kepalakotak said...

engko kacak. yakin dengan diri ko.


aku bkn gay. ok. hahaha.

ct.mashitah said...

er... mksdnye aku cute??? ;p

van der shraaf said...

hmm...x pasti la...ko rase?

ct.mashitah said...

aku yakin agak ye. XP
org bilang ketinggian aku comel. jadik aku comel la?? hahahha

van der shraaf said...

hmm..org tgk ke-comel-an drpd ketinggian ke? hahaha