Monday, March 16, 2009

KAKAK AKU DAH KAHWIN. AKU BIILA PULA?


Secara jujurnya, aku tak tahu apa perasaan aku bila dah dapat orang baru dalam keluarga aku. Orang baru tu bukannya datang dalam bentuk bayi, tetapi seorang lelaki dewasa, yakni abang ipar aku. Namanya Kamal. Berkahwin dengan kakak aku yang hanya seorang, yakni Ekin (nama komersil; nama sebenar dirahsiakan). Apa-apa pun kalau kakak aku gembira, aku pun tumpang gembira.

Oleh sebab gambar itu mewakili seribu perkataan, maka rasanya elok juga aku biarkan gambar-gambar sahaja yang bercerita kepada kamu-orang. Malas pula bercerita dikala pagi-pagi buta ini.

Sekarang menghitung hari, bilakah pula giliran aku.

Kakak aku semasa pernikahan. Yang pasti aku tak boleh cam kakak aku sejurus dia habis mengenakan mekap. Teramat lain.Abang ipar aku semasa melafazkan akad nikah.

Kenapa pink?


Sewaktu majlis khatam Al-Quran. Aku ditugaskan untuk baca doa khatam al-Quran bagi pihak kakak aku.
Tetamu yang hadir semasa majlis khatam al-Quran.

Ya Allah, dah besar pun makan nak disuapkan lagi...

Makan beradab, walaupun tak makan atas tikar
Keriangan saudara terdekatMajlis post-mortem (kamu-orang ingat Hari Kecemerlangan Pelajar sahaja yang ada post-mortem? Orang kahwin pun ada la)

17 comments:

ct.mashitah said...

isy! weh abg aku pn nk kawin laa! :0

alia said...

saba ye ashraf :D

Syazwi said...

ye
bilakah anda?

`

Syazwi said...

aku nk comment pic ko satu2
mcm best je
huhu

pic #1:
kesian kakak ko
adik sendiri pun xkenal dah
lengkali dia pakai make-up suro dia pkai nametag

pic #2:
abg ipar ko mesti tgh cuak an
gler pressure time ni
dah la menghadap bapak mertua
pastu kne ulang perkataan panjang2
mne xcuak nye
and klau korg perasan
ada sate kemara dkt ujung bwh kanan gambar ni
fuyoo, siap masuk tv lagi tu
cuak tu woo!

Zafree said...

siapakah gadis yang sudah bermain di fikiran anda wahai ashraf?

Syazwi said...

pic #3:
pink?
mcm ada maksud dlm je
pastu ada kaitan dgn tajuk post ni
aku pun terus 'wander'

pic #4:
mcm knal je baju melayu tu!
hahahahahaha
jgn ah ckp baju tu
xsnonoh ah ko
haha

pic #5:
sume ni member2 ko ke
mcm sbaya je
XP

pic #6:
aku nmpak tmbikai!!
jgn kasi eriq tgk gmbr ni
haha

pic #7:
gmbr ni mcm ada dua pasang pengantin je
hahaha
pakcik makcik ko eyh tu

pic #8:
wah
bestnye family ko
ceria je
keluarga bahagia
harap kehadiran si A (bukan huruf pertama bagi nma beliau) dlm keluarga ni dpt menceriakan lagi suasana

pic #9:
wah!
hadiah!
best
mcm krismas
hahaha

neway,
last skali
aku nk ucapkan tahniah kepada kakak dan abg ipar baru ko
semoga bahagia bersama hingga ke akhir usia
^_^

n kepada ko gak
bila dah sampai giliran
sabar ye si A
blaja rajin2 dlu
huhu ^_^

chiow

HARYA said...

haha..
pergh..
ko adik ipar mr Kamal ka?
haha..

aku pown nak komen satu2 ar pic neyh.. haha..

pic 1:
teruk seyh ko.. xcam kakak ko.. agak2 kalo si A kenakan mekap, ko knl x? haha.. jgn lari plak waktu hari persandingan ko.. haha..

pic2:
bayangkan diri ko yang baju putih tue.. menggeletar x tangan ko salam tok kadi agak2? haha..

pic3:
eleh.. im environment ko waktu chat ngan si A pown warna pink.. so, aku rasa ko punya tema kawen pun warna pink ar.. haha..

pic4:
pergh.. apsl ko xpakai serban ja acap... baru nampak mcm lebai malang cket.. haha..

pic5:
yang neyh no cmment.. sama cam komen sawi kowt. haha..

pic6:
hek eleh.. nanti ko kawen pown main suap2 gak.. xcaye tunggu ja ar.. aku taw ko xsabar nak hidup ngan si A.. haha..

pic7:
ala.. apsl kat sblh pngantin tue bkn ko ngan si A.. lagi meriah.. 2 merpati sejoli diraikan bersama.. haha..

pic8:
aku rasa.. suma org kat situe gumbira and tertanya-tanya bler gerangan ko nak kawen plak.. patutnya ko gtaw kat parents ko yg ko dah ada calon.. xda ar dorang riso nak cari calon utk ko.. haha..

pic9:
tue hadiah pengantin @ hadiah utk tetamu? kalo aku taw tetamu dpt hadiah.. aku pown nk dtg.. haha..

----------------------------------
konklusinya.. sabar ye acap.. tggl bape tahun ja lagi.. lagipown calon ko blaja kat us gak.. sabar ye.. suma ahli bilik 1407 support ko dri blkg especially botak.. haha.. dia leyh bantu ko utk perbelanjaan perkahwinan nnti.. muyak plak leyh wat persembahan waktu majlis ko.. haha.. ok ar.. chow dlu..

ryhaann said...

sperti yang aku dah agak. skendel kau adalah sesuatu yang benar. sudah ku justifikasikan. masanya utk dipost ke blog! :D

a d a m™ said...

pergh...takpe...aku dpt rasakan jodoh ko da dekat..

=)

ct.mashitah said...

acap. maryland acap.. maryland. hahahahahahhaha XDXDXD

afiQFaiz said...

asrop.... dh tibe ke masenye utk ko??
apakah kamu sudah tiada sabar utk bertahan bujang?? XD

*ak ingt ko nk kawen kt US nnt...

Zafree said...

maner A?

dier x komen aper2 pown??

haha

acap pun xde aa

van der shraaf said...

>>mashi
owh, ye ke...bile ek abg ko kawen?

>>alia
mmg sedang bersabar ni...kalo x sabar, dah lame kawen...

>>syazwi
*no comment*

>>zafree
*no comment*

>>harya
*no comment*

>>ryhann
ko jgn nk memandai ek...ko seligi kang!

>>adam
*no comment*

>>afiq faiz
hmm...aku x berasa pon nk kawen kt US...kt sane x der nasi minyak...

ct.mashitah said...

insyaAllah jun ni.
kalo tiba2 sampai seru, kot2 aku pn tumpang skaki. ;p

Zafree said...

ceyh "no comment"!!!

jawapan artis siot!!

haha

ibnu adnan said...

acap...aku suo kawen dulu xnk..hahaha...kan skrang da terpinga2 bila kakakmu dah kawen..

PrinCeSS said...

tahniah dah dpt abg ipar..
selamat pengantin baru buat ur sis (eh dah terlewat ke??)
xpe2..xlama lagi ur wedding ceremony lak..ambik berkat dari kakak..ehhe

p/s : wow tema pinkla..!suka2..heheh