Friday, May 8, 2009

POINTER DU GRADE


Semalam keluar result bg Spring Semester 2009. Alhamdulillah, aku dapat GPA 3.30 dan CGPA 3.28. Walaupun pointer aku tak berapa tinggi, aku masih bersyukur sebab:

1. Pointer dah lepas cut-off point (yakni 3.00). Dengan subjek Psychology dan Agama menjadi halangan terakhir sebelum aku fly kelak, sekurang-kurangnya aku tak risau sangat pasal pointer aku. Boleh kata selamat jugalah.

2. Calculus I yang aku nak opt sangat-sangat tu, akhirnya tidak di-opt-kan pun sebab aku dapat B-. (Sebelum aku nak opt Calculus tu, aku dah beritahu pensyarah aku yakni Miss Farah, jikalau aku dapat B- and above, Calculus aku tak akan di-optkan. Pendek kata, opt tu sebenarnya back-up plan sahaja). Jadi pointer yang aku dapat ni kayu ukur sebenar kemampuan aku dalam setiap subjek.

Seriously, aku tak kisah kalau aku punye pointer rendah or whatsoever, asalkan aku telah buat yang terbaik dalam setiap subjek, walaupun ternyata English aku masih teruk. P/S  Kalau gagal, boleh bangun semula. Namun kalau gagal tapi malas nak bangun semula, salahkan diri sendiri la.

5 comments:

ct.mashitah said...

cal ko dpt B- pn ko leh dpt 3.30. ;) gle r.. kalo niro si pencinta bahasa, ashraf, the language lover.

aisya said...

english truk? eeee. tpu btul. blwek :P

van der shraaf said...

>>mashi
aku mane terer english ni...lg2 part speech..mmg hancur..

>>aisya
aisya slalu x caye kt aku...btol la teruk..

ct.mashitah said...

huhu.. xpe2, toksa gado2. asl lps cut off point sudeyh. ;)

van der shraaf said...

tau x per..