Friday, August 28, 2009

RINDU KAMU

(kredit kepada pondokcafe.blogspot.com atas gambar ini)

Baiklah. Amat benar jika mengatakan bahawa aku masih merindui segala apa yang ada di Malaysia terutama sekali keluarga aku (kemungkinan tak dapat jumpa live selama 4 tahun lagi; rasanya tak sama dengan berjumpa dalam skype).

Ramadan ini pula menyemarakkan lagi rasa rindu itu. Teringat pula masa-masa berbuka yang biasanya bersama keluarga. Setelah seberapa lama tidak menjamah nasi dan menjamah ayam (makanan ruji ketika berada di rumah), maka nampaknya kesangapan aku terhadap makanan-makanan kesayangan aku tak dapat dibendung lagi.

Kalau dulu, aku rasakan nasi tomato itu benda yang amat biasa. Akan tetapi nampaknya, ia menjadi suatu benda yang luar biasa bagi aku. Memburukkan keadaan lagi, restoran paling ada yang ada menyajikan makanan Malaysia ialah di Washington DC.

Bagaimana harus aku bertahan dengan hati ini?

8 comments:

ct.mashitah said...

weh, aku dh ckp2 kt aisya.. nk gi malaysia kopitiam next week.
aku nk mkn ikan masak asam pedas! XD (tp aisya mcm x smgt jek.. xtaw nk gi xnk)

van der shraaf said...

huhu..x per2..nnti try la convince dier..aku pon teringin jgk nk pegi

aeisyulillah said...

huu... sdeynyer..

ak sedap2 makn kat sini...

tak egt ko pon hak..

Anonymous said...

Watch and read mohammed T-shirt art from Sweden at,
http://www.mohammedt-shirt.com
Please read in English.

Nurul_Zaty said...

sedey ke?
dun be worry..
ok la tu dh dpt rezeki ke sana kan..
do ur best there..
gudluck..
slamt berpuasa n berhari raya di sana ek...:)

van der shraaf said...

>aiesy
haha...kesian kt aku ek..nak skit..

>zaty
huhu..tu la..dlu nak sgt pegi oversea..skrg ni bru terasa..thanx for the wish

aminh said...

rilek r cap.
lame2 ok la tu.
lg pon ko bole berkomunikasi ngan org sane dn org kat sane bole phm ko.
masak sndiri r.

:)

van der shraaf said...

kt sini x der dapur. mcm mane mau masak